tamukLogo

برای استفاده از تمامی امکانات سامانه حساب کاربری ایجاد کنید یا با حساب کاربری خود وارد شوید

 بازاریابی حمایتی چیست؟
آموزش کسب و کار و بازاریابی اصولی و حرفه ای

آموزش کسب و کار و بازاریابی اصولی و حرفه ای

خدمات کارآفرینی آموزش و مشاوره کسب و کار

بازاریابی حمایتی چیست؟

(Cause Marketing)

دسته بندی:

کسب و کار خانگی

پست

یكی از روش‌های بازاریابی است كه توسط یک كسب و كار یا سازمان انتفاعی با همكاری یک موسسه خیریه یا سازمان غیرانتفاعی، در قالب منافع متقابل، به هدف كمک مالی به جامعه یا به نوعی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در جامعه صورت می‌گیرد. این روش بازاریابی، یک ابزار قدرتمند است كه قدرت نفوذ و اثرگذاری هر دو سازمان انتفاعی و غیر انتفاعی در جامعه را بالا می‌برد. بازاریابی حمایتی از بحث كمک مستقیم خود سازمان‌ها به موسسات خیریه در قالب اهدا و یا وقف، جدا است. در آمریكا، سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار توسط Cause Marketing به محرومان دنیا كمک می‌شود. یكی از پیشتازان بازاریابی حمایتی، شركت American Express است. این شركت در سال 1983 اقدام به پیاده سازی طرحی کرد که هرگاه كسی از كارت‌های این شركت استفاده كند، 2 سنت به نفع موسسات خیریه از طرف American Express ذخیره می‌شود. این امر با توجه به تقاضای بالای روزانه استفاده از این كارت‌ها، سهم بزرگی را برای كمک به جامعه به وجود آورد. این طرح توانست ارتباط خوبی بین American Express و مشتریانش برقرار كند، به طوری كه در یک سال 17% رشد در مشتریان جدید و 28% رشد در استفاده از كارت‌ها حاصل شد.

website disable iconlinkedin iconwhatsapp iconinstagram icon
website disable iconlinkedin iconwhatsapp disable iconinstagram icon
Calendar
چهارشنبه
آبان
۹
Clock

۶:۰۶:۴۹

موارد بیشتر

Calendar
چهارشنبه
آبان
۹
Clock

۶:۰۶:۴۹

موارد بیشتر