برای استفاده از تمامی امکانات سامانه حساب کاربری ایجاد کنید یا با حساب کاربری خود وارد شوید
دسته بندی:
یكی از روشهای بازاریابی است كه توسط یک كسب و كار یا سازمان انتفاعی با همكاری یک موسسه خیریه یا سازمان غیرانتفاعی، در قالب منافع متقابل، به هدف كمک مالی به جامعه یا به نوعی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانها در جامعه صورت میگیرد. این روش بازاریابی، یک ابزار قدرتمند است كه قدرت نفوذ و اثرگذاری هر دو سازمان انتفاعی و غیر انتفاعی در جامعه را بالا میبرد. بازاریابی حمایتی از بحث كمک مستقیم خود سازمانها به موسسات خیریه در قالب اهدا و یا وقف، جدا است. در آمریكا، سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار توسط Cause Marketing به محرومان دنیا كمک میشود. یكی از پیشتازان بازاریابی حمایتی، شركت American Express است. این شركت در سال 1983 اقدام به پیاده سازی طرحی کرد که هرگاه كسی از كارتهای این شركت استفاده كند، 2 سنت به نفع موسسات خیریه از طرف American Express ذخیره میشود. این امر با توجه به تقاضای بالای روزانه استفاده از این كارتها، سهم بزرگی را برای كمک به جامعه به وجود آورد. این طرح توانست ارتباط خوبی بین American Express و مشتریانش برقرار كند، به طوری كه در یک سال 17% رشد در مشتریان جدید و 28% رشد در استفاده از كارتها حاصل شد.
۶:۰۶:۴۹
موارد بیشتر
۶:۰۶:۴۹
موارد بیشتر