tamukLogo

برای استفاده از تمامی امکانات سامانه حساب کاربری ایجاد کنید یا با حساب کاربری خود وارد شوید

 چرخه فروش چیست؟
آموزش کسب و کار و بازاریابی اصولی و حرفه ای

آموزش کسب و کار و بازاریابی اصولی و حرفه ای

خدمات کارآفرینی آموزش و مشاوره کسب و کار

چرخه فروش چیست؟

دسته بندی:

سایر

پست

چرخه فروش فرآیند گام‌به‌گام انجام معامله است. از خرده‌فروشی گرفته تا فروش‌های پیچیده‌ی B2B، همه‌ی فروشنده‌ها گام‌های مشخص و مشترکی را طی می‌کنند. قدم‌هایی مانند نمایش نمونه محصول یا پرداختن به نگرانی‌های مشتری. پس از انجام فروش، گام نهایی درخواست معرفی شما به دیگران است. سپس فرآیند فروش را برای یک سرنخ جدید دوباره تکرار می‌کنید، به همین دلیل است که آن را چرخه می‌نامیم. مراحل چرخه فروش: یک مثال متداول با این وجود که مراحل دقیق چرخه فروش از کسب‌ و کاری به کسب‌ و کار دیگر متفاوت است، چرخه فروش متداولی که بتوان از آن در اغلب کسب‌ و کارها استفاده کرد این‌گونه است: 1- تماس اولیه: اولین ایمیل، تماس تلفنی، جلسه یا سایر راه‌های تماس با سرنخ 2- تایید صلاحیت: وقتی مشخص کرده‌اید که سرنخ شما جدی است و توانایی خرید را دارد. 3- ارائه: وقتی که ارائه فروش کامل را برنامه‌ ریزی کردید، چه به صورت دمو (demo) یا پیشنهاد مکتوب. 4- ارزیابی: هنگامی که به نگرانی‌های مشتری می‌پردازید. 5- انجام معامله: زمانی که فروش صورت گرفت یا امضای قرارداد انجام شد. 6- درخواست معرفی به دیگران: از مشتری جدید و راضی‌تان درخواست کنید شما را به دیگران معرفی کنند. چه کفش بفروشید چه املاک، این ۶ مرحله تقریبا همیشه انجام می‌شود. برخی ممکن است فقط یک لحظه طول بکشد ( مانند برطرف کردن نگرانی مشتری درباره رنگ کفش با گفتن اینکه "بله رنگ قرمز آن را هم داریم" ) و برخی دیگر هفته‌ها (حتی ماه‌ها)، مانند تایید صلاحیت مشتری در بسیاری از معاملات املاک یا B2B.

website disable iconlinkedin iconwhatsapp iconinstagram icon
website disable iconlinkedin iconwhatsapp disable iconinstagram icon
Calendar
چهارشنبه
۱۸
تیر
Clock

موارد بیشتر

Calendar
چهارشنبه
۱۸
تیر
Clock

موارد بیشتر